Razlika između izmjena na stranici "Razgovor s korisnikom:Andrija1234567"

Нисам га ја прекрстио у Грабљановића но га под тим презименом наводи Миошић, а и у Грбљу постоји предање да је отуда он поријеклом. Према томе, онда нема личних карата нити их тражимо, а знамо и за многа одступања у именима хр владара, па нико не каже да је неко прекрстио од нас њихова имена или презимена. --[[Korisnik:Andrija1234567|Andrija1234567]] ([[Razgovor s korisnikom:Andrija1234567|razgovor]]) 00:43, 17 april 2020 (CEST) Дакле, у наведеном првом презимену цитирам Миошића, а званично стављам оно како га данашњи хисториопис углавном држи. --[[Korisnik:Andrija1234567|Andrija1234567]] ([[Razgovor s korisnikom:Andrija1234567|razgovor]]) 00:45, 17 april 2020 (CEST) I nije mi jasno što se u početku briše da je srpska, za šta ima referenca, u smislu da je ta porodica od Lazara, a stavlja se da je katolička za šta nemamo podataka? Ipsada da provjereno nije dobrodošlo, a neprovjereno se nameće? --[[Korisnik:Andrija1234567|Andrija1234567]] ([[Razgovor s korisnikom:Andrija1234567|razgovor]]) 01:15, 17 april 2020 (CEST)
:U vezi ovoga, dao sam si malo vremena da provjerim sve ovo. Nažalost, priča je kao i sve ostalo kod nas. Referenca koju spominjete ne može biti smatrana pouzdanom jer se radi o epskom djelu za koji je i autor rekao da nije sve istina. Dalje, o osobi se govori kao da znamo pouzdano ko je i šta je, kako je živjela, a radi se predanju koje je preneseno stotinama godina kasnije. Tako da nije fer da govorite da je nešto provjereno. Radi se o legendarnoj ličnosti iz 1680-ih (!!!) i nije mi jasna potreba za određivanje nacionalnosti nekoga ko je po predanju živio negdje oko Rame u tadašnjem bosanskom pašaluku. Navoditi epsko djelo gdje pisac proizvoljno tvrdi da su porijeklom od Lazara koji je živio 300 godina prije nije nikakva [[WP:PROVJERLJIV|provjerena referenca]]. --[[Korisnik:Mhare|Haris]] ([[Razgovor s korisnikom:Mhare|razgovor]]) 10:42, 29 april 2020 (CEST)
 
Имамо чланак о особи о којој сем народног предања нема никаквих рефенрнци нидгје. Само констатација да ју је народ поштовао, да је настао дивљи култ, тако је народ њен спомен сачувао као и име или назив, ДИВА, за шта и не знамо да ли је име или епитет, дивна...дивојка и сл. а презиме је ту Грабовац или Грабовчева. Како Миошић наводи поријекло Грабоваца из Приморја, да су старином Хереговци и потомци Лазара, то се може и треба навести, јер је и то народно, можда и породично предање. У старија времена је било отимања око тога да је неко насљедник некога познатог, и јасно да није увијек све истина. Али, руководим се мишљу да ако се на другим Википедијама тврди да је она била католкиња и Хрватица без и једне референце, да онда може да се тврди да је била Српкиња зог ове тврдње Миошића, која може и не мора бити истинита. Посебно када се зна да и Ајнхард у Далмацији помиње Србе 822. годие, тако да Срби ту нису нека новина и САМО новији производ СПЦ како жели да се једнострано данас политички говори. Упитнија је њена вјера од народности јер по мјесту Варвара видимо православну традицију, а како су њен спомен сачували католици каснији, може се мислити да су ти православни Срби-Херцеговци светог Саве покатоличени ту а за Аустрије и кроатизирани. --[[Korisnik:Andrija1234567|Andrija1234567]] ([[Razgovor s korisnikom:Andrija1234567|razgovor]]) 11:47, 29 april 2020 (CEST)
1.570

izmjena